Profesjonalizm wymaga od blogera jasnych warunków komercyjnej współpracy. Maltreting ma ambicje być blogiem ze wszech miar profesjonalnym, stąd niniejszym zamieszczam cennik typowych usług. Ufam, że służyć on będzie nie tylko potencjalnym komercyjnym partnerom Maltretingu, ale także stanie się wzorem dla polskich blogerów i wyznacznikiem nowej jakości w blogosferze.
USŁUGI TRADYCYJNE
Recenzje, testy, opinie
Recenzja produktu: 2 000 zł.
Pochlebna recenzja produktu: 4 000 zł.
Pochlebna recenzja kiepskiego produktu: 8 000 zł.
Co najmniej 3-krotne gorące zapewnienie, że opinie wyrażone w tekście są absolutnie szczere: +20%.
Recenzja wraz z usunięciem z Maltretingu ewentualnych wcześniejszych tekstów nt. marki/produktu: stawki jak wyżej, plus dodatkowo 200 000 zł. (Usunięcie wszystkich ewentualnych kopii wpisu z całego Internetu, w tym z serwisów archiwizujących i cache’u Google’a – gratis.)
Usuwanie niepochlebnych komentarzy: 3 zł/szt.
Zablokowanie (ban) autora niepochlebnych komentarzy: 7 zł/szt. (Po 3 usuniętych komentarzach danego użytkownika, koszt zablokowania jego profilu to jedynie 99 groszy.)
Recenzje – usługi premium
Usunięcie / niezamieszczanie informacji o komercyjnym charakterze tekstu („wpis powstał we współpracy z…”): +50%.
Ignorowanie komentarzy sugerujących, że tekst jest komercyjny: 2 zł/szt.
Usuwanie komentarzy sugerujących, że tekst jest komercyjny – cena i warunki jak dla niepochlebnych komentarzy.
Zaprzeczanie komentarzom, jakoby tekst był komercyjny: 10 zł/szt.
Gorące zaprzeczanie komentarzom, jakoby tekst był komercyjny: 20 zł/szt. (W cenie: dosadne wyrażenie niepochlebnej opinii o matce komentującego.)
Konkursy
Organizacja konkursu: 3 000 zł + nagroda główna.
Konkurs, w którym pozostałe nagrody wygra moja rodzina lub znajomi: 2 500 zł + nagrody o łącznej wartości co najmniej 2 000 zł.
Konkurs, w którym wygrają osoby wcześniej wskazane przez organizatora: 4 000 zł + nagroda główna.
CZARNY PR
(usługa w fazie pilotażu)
Negatywna recenzja produktu konkurencji: 8 000 zł. Zleceniodawca otrzyma gratis niepochlebną recenzję własnego produktu oraz cykl złośliwych wzmianek o swojej marce na Facebooku.