Szampon dla Łazarza

elseve_szampon_lazarza

Czerń okazuje się być bardzo na miejscu.

Innowacja od l’Oréal! Natychmiastowa kuracja wzmacniająca Elseve Arginine Resist! Tylko 60 sekund! Natychmiastowy efekt!

Spokojnie, nie oszalałem. Ja tylko cytuję. Tę reklamę:

Ujmuje mnie wiara l’Oréal w cudowne właściwości nowego szamponu, ale żeby od razu kuracja? Że niby leczenie? W 60 sekund?

Umówmy się: włos to martwa tkanka.

Nie żyje.

Tego się nie leczy.

Mlekobójca

To, że współczesny marketing jest w ogromnej mierze walką nie tyle na poziomie produktów, ile na poziomie ich percepcji, nie jest szczególnym zaskoczeniem.

Zaskoczeniem może być natomiast to, że właśnie do sfery percepcji zaczyna ograniczać się działanie produktu.

W reklamie radiowej płynu do higieny intymnej Lactacyd zadowolona użytkowniczka płynu stwierdza, że od kiedy zaczęła używać rzeczonego płynu – cytuję – nieprzyjemny zapach nie jest już dla mnie problemem.

Dokonując złożonej analizy językowej (oj…) powyższego stwierdzenia dochodzimy do wniosku, iż nieprzyjemny zapach pozostał – przestał jedynie stanowić dla bohaterki reklamy problem.

Tego typu innowacja w zakresie działania produktu – ocierająca się o pranie mózgu zamiast prania… no wiecie czego – zasługuje oczywiście na uznanie. Jednak o pełnym sukcesie będzie można mówić dopiero wtedy, gdy nieprzyjemny zapach przestanie stanowić problem również dla ekhm… otoczenia.

Reklama (w)oczyszczająca, czyli jak za pomocą wody Dobrowianka zrobić z siebie elektrownię w Czarnobylu

dobrowianka_tnMam nieodparte wrażenie, że Danone to koncern z zacięciem do robienia produktów zgoła niezwykłych z produktów zgoła zwykłych. Na przykład taki Actimel – niby normalny jogurt, ale w zakamarkach swoich plastikowych kubeczków skrywał potężnego sprzymierzeńca w codziennych zmaganiach naszych dzieci z infekcjami. Actimel mianowicie miał wspierać dziecięcy system odpornościowy, co – zgodnie z informacją zawartą w reklamie – było naukowo udowodnione. Kolejny produkt firmy – Activia – miała rozwiązywać kobiece problemy trawienne.

Danone, mimo że znany przede wszystkim z przetworów mlecznych, leje również wodę. Zwykłą, lecz oczywiście niezwykłą, ponieważ wspomagającą oczyszczanie. I to od wewnątrz. Mowa o Dobrowiance.

Czytaj dalej

Dzieci gorszego buta

reebok_easytone_tnButy Reebok EasyTone to zgodnie z szumnymi zapowiedziami producenta „przyjemny sposób na redukcję tkanki tłuszczowej”. Zanim jednak przejdziemy do pozbywania się niechcianych tkanek z organizmu – trochę historii.

Czytaj dalej